Hur kan världen vara så grym?

Jag ligger hemma i min stora soffa, med regnet hårt smattrande
mot rutan... det känns tomt, ensamt och kallt.

Jag klickar mig runt, kommer in på aftonbladets hemsida och än en
gång läser jag om mördade 16-åringen Therese Johansson Rojo.
Får en rysning längs hela ryggraden och funderar över hur världen kan
vara så oerhört grym.. En tjej som verkar ha varit en riktig liten livsnjutare,
med all sin rätt, hon hade hela sitt liv framför sig.

Therese familj som nog fällt mer tårar än det kommit ner regn från
himmlen dom här dagarna...

Mina problem känns så minimala nu..
Jag skämms för att klaga över små saker.

Men man lär sig något nytt varenda dag,
att inte ta någon förgiven, jag ska krama mina nära lite extra hårt nästa gång.

Vila i Frid Therese.


Kommentarer
Postat av: amanda

ja det är hemskt det där.

hittade hennes blogg;

http://thresrojo.blogg.se har jag för mig att det var.

2009-06-14 @ 23:35:39
URL: http://amandaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0